Android Studio ve İlk Uygulama

JDK ve Android kurulumu yapılıp ortam değişkenleri tanımlandıktan sonra artık Android Studio uygulamasını başlatabilirsiniz.

Android Studio başlatıldığında aşağıdaki ekranla karşılaşacaksınız



Bu ekranda sol tarafta yakın zamanda açılan projeler yer almaktadır.
Sağ tarafta ise yeni proje oluşturma, önceden yapılmış bir projeyi açma, ayarlar gibi seçenekler bulunmaktadır.
En üstte yer alan "Start a new Android Studio project" seçeneğini tıklayarak ilk projenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.




Application Name, oluşturacağınız uygulamanın google play storeda ve yüklendiği cihazlardaki adıdır. Uygulama telefona yüklendiğinde, uygulamalar penceresinde uygulama logosunun altında görülür.

Company Domain, sizin sahip olduğunuz domain adresini gösterir. Herhangi bir alan adına sahip olmak zorunda değilsiniz ancak domain Package Name alanını oluşturması bakımından önemlidir.

Package Name, oluşturulacak olan uygulamaya özgü olan paket adıdır. Google play storeda yer alan bütün uygulamaların paket adları birbirlerinden farklıdır. Uygulama play store üzerine yüklendikten sonra paket adı değiştirilmemektedir.

Projenin isimlendirme aşaması tamamlandıktan sonra hedef cihazların seçildiği pencere gelmektedir.



Bu pencerede hangi tür cihazlar için geliştirme yapılacağı ve desteklenecek en düşük SDK versiyonu belirlenmektedir.
Android sadece telefon ve tabletlerde kullanılan bir işletim sistemi olmadığı için Android Studio'da diğer cihazlar için uygulama geliştirilmesi de mümkündür. Ancak ders kapsamında sadece telefon ve tabletler için uygulama geliştirileceğinden şekildeki seçenekleri uygulayalım.



Android Studio'da uygulamanızın amacına göre seçebileceğiniz farklı ekran şablonları bulunmaktadır. Android Studio'da boş bir ekran üzerinde çalışacağımız için Blank Activity seçeneğini tıklayınız.



Bu ekranda aktivite ayarları belirlenmektedir. Activity Name, projede oluşturulacak ekranı temsil eden sınıfın adıdır. Layout Name, ekran tasarımını içeren xml dosyasının adıdır. Title, ekran üzerinde yer alan başlık adıdır. Menu Resource Name, ekran menüsünü içeren xml dosyasının adıdır. Belirtilen alanlarda şimdilik bir değişiklik yapmaya gerek olmadığından Finish düğmesine basarak projeyi oluşturun.



Proje oluşturulduktan sonra karşınıza bu ekran çıkmaktadır. Projeyi çalıştırmak için sanal makine oluşturulmalıdır. Oluşturulacak sanal makine uygulamanın telefonda nasıl çalıştığını görüntüleyebilmek için önemlidir. Bunun için Tools>Android>AVD Manager menüsünü tıklayın.



Bu pencerede mevcut sanal aygıtların listesi görülmektedir. Sol altta yer alan "Create Virtual Device" düğmesine tıklayarak yeni bir sanal aygıt oluşturabilirsiniz.



Bu pencerenin sol tarafında farklı aygıt seçenekleri bulunmaktadır. Ortada bazı sanal aygıtların yapılandırma ayarları bulunmaktadır. İstenilen aygıt seçilerek emülatör oluşturulabileceği gibi eğer istenilen ayarda bir aygıt bulunmuyorsa "New Hardware Profile" düğmesi tıklanarak yeni donanım profili oluşturulabilir. Pencerenin en sağında ise seçilen aygıtın ekran boyutu ve çözünürlüğü görüntülenmektedir.




Aygıt oluşturulduktan sonra en sağda "Actions" sütununda yer alan işaretli alanın solundaki çalıştırma işaretine tıklayarak aygıtı başlatınız. Aygıt penceresini kapatmadan Android Studio penceresini açın ve app sekmesinden "Edit Configurations" tıklayın. Buradan aygıtın yapılandırma ayarları yapılabilmektedir.



Bu pencerede uygulamanın nereden çalıştırılacağı "Target Device" alanından ayarlanmaktadır. "Show chooser dialog" seçeneği uygulama her çalıştırıldığında uygulamanın hangi aygıtta çalışmasını istediğinizi seçmeye olanak tanımaktadır. "USB Device" seçeneği bilgisayara bağlı telefona uygulamanın yüklenip başlatılmasını sağlamaktadır. "Emulator" seçeneğinde ise uygulama, oluşturmuş olduğumuz sanal aygıt tarafından çalıştırılabilmektedir. Bu dersteki uygulamalar sanal aygıt üzerinden çalıştırılacağı için "Emulator" seçeneğini işaretleyip "OK" düğmesini tıklayın. Yapılandırma ayarları tamamlandıktan sonra uygulamanın sanal aygıtta çalıştırılması için Run>Debug menüsünü veya shift+f9 kısayolunu kullanabilirsiniz.
En son değiştirme: 4 Mart 2017, Cumartesi, 08:04