TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliği İçin Örnek Projeler

Tübitak tarafından desteklenen 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı, bilim kültürünün ve iletişiminin toplumun daha geniş kesimlerine yaygınlaştırılmasını, katılımcılara bilimsel bilginin ulaştırılmasını ve bilim – teknoloji arasındaki etkileşimin etkinlikler yoluyla kavratılmasını amaçlamaktadır.

Bu doğrultuda, projenin çağrı metninde gösterilen amaçlara göre açıkça planlanmış olması, proje öneri formunun anlaşılır biçimde, gerekli kaynaklarla desteklenerek yazılmış olması, planlanan etkinliklerin ve popüler bir dille aktarılacak olan teorik bilgilerin özgün ve etkileşimli uygulamalarla desteklenmesi, katılımcıların projeye katılmakla elde edeceği kazanımların açıklanması, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin planlanmış olması dikkat edilecek hususlar arasındadır.

Bu yazımda sizlere 15 adet örnek 4007 Bilim Şenliği projelerini sunacağım.

1-Arttırılmış Gerçeklik Atölyesi

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI

  • Etkinlik No: 1
  • Etkinlik Tarihi (Gün/Ay/Yıl):
  • Etkinliğin Adı: Arttırılmış Gerçeklik
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 7-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilere arttırılmış gerçeklik hakkında bilgi sahibi etmek ve birden fazla uygulama üzerinden arttırılmış gerçeklik hissini sağlamaktır.
  • Etkinliğin Konusu: Arttırılmış gerçeklik(Augmented Reality) uygulamalarını tablet veya telefon yardımıyla gerçekleştirmek , animasyonlarını göstermek , oyunlarını oynamak
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler: Arttırılmış gerçeklik 4D+ etkinlik kağıtları , tablet
  • Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Öğrenciler bu uygulamada arttırılmış gerçeklik kağıtlarını inceleyerek başlayacaklar. Kendilerinin gerçekleştireceği yani renklendireceği veya çizeceği etkinlik kağıtlarını canlandıracaktır. 3 boyutlu nesne tasarımının önemini fark ederek , 3 boyutlu animasyonların yapım aşamalarını öğrenecek olan öğrenciler gösterdiği etkinlik kağıtlarındaki 3 boyutlu nesneleri inceler. Tabletten uygulamaları açmayı da öğrenecek olan öğrenciler Arttırılmış gerçeklik uygulamaları ile şunları yapmak mümkündür: Tarihi mekanları yakından inceleme , eski dönemlerde yaşamış canlıları inceleme , hayvanları inceleme , bitkileri inceleme , elementleri inceleme , insanların anatomik yapılarını inceleme , anaokulu ve ilkokul boyama etkinleri vs. daha birçok uygulama yapma imkanı olmuş olacaktır. Eğitimde amacına uygun kullanılan arttırılmış gerçekliği öğrencilerin nesneleri daha da somutlaştırmasına ve daha kalıcı öğrenmeler sağlamasına sebep olacaktır. Bu sebepten ötürü öğrencilerin hangi yaş grubunda olursa olsun bu atölyede uygulama yapmaları kalıcı bir öğrenme sağlayacak ve bambaşka bir deneyimle yeni bir ufuk açacaktır.

2-Beyin Dalgalarını Hisset

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Beyin Dalgalarını Hisset
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 10-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı katılımcılara yeni gelişen teknolojilerden beyin kontrol cihazını tanıtmak ve kullandırmak
  • Etkinliğin Konusu:STEM uygulamaları beyin kontrol cihazı kullanımı
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Mindwave (5 Adet) , Bilgisayar (4 Adet) , Projeksiyon Cihazı(1 Adet),Projeksiyon Perdesi(1 Adet)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamalarında kullanabilecekleri ve gelişen teknolojiyle beraber kullanımının yaygınlaşacağı beyin kontrol cihazıyla tanışacaklardır. Beyin kontrol cihazı ile öncelikle kendi beyin dalgalarını ölçecek olan öğrenciler , alfa , beta ve gama dalgalarının ne anlama geldiğini öğrenecek olup , bunların bir elektronik yapıda nasıl kullanacağını öğrenecektir. Öncelikle cihazına beyin kontrol cihazını nasıl bağlayacağını öğrenecek olan öğrenci sonra bu cihaz ile beraber gelen uygulamaları kullanacak , beyin kontrol cihazı sayesinde kontrol edebileceği bir elektronik devreyi inceleyecek olan katılımcılar bu sayede kendilerinin yapacakları devre yapıları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

3-Deneyle Öğren

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Deneyle Öğren
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 10-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilere fen ve teknoloji derslerinde görmüş oldukları deneyleri gerçekleştirmek.
  • Etkinliğin Konusu:Fen deneylerini eğlenceli bir şekilde uygulamalı olarak göstermek
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Fen Laboratuvar Deney Ekipmanları (Mikroskop , Elektrik Kaynağı vs)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM mantığına uygun olarak fen ve teknoloji derslerinde öğrenmiş oldukları konuların deneylerini yapabilecekleri bir atölye oluşturulacaktır. Fen bilimlerinde bir kılavuz öğretmen ile beraber hem konuyu öğrenecekler hem de eğlenecekler. Deneysel olarak yapılan bütün etkinlikler kalıcı bir öğrenme gerçekleştirdiği gibi aynı zamanda bu deneyleri günlük hayata aktarabilmeyi sağlayacaktır. Öğrenciler burada kendi deneylerini planlayacak olup deney sonucundaki kazanımlarını da not edeceklerdir. Bu şekilde tamamen deney aşamalarını ve bilimsel bir sürecin nasıl işleyeceği hakkında bilgi sahibi olacaktır.

4-El Hareketleri İle Oyun Oynuyorum

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI

  • Etkinliğin Adı: El Hareketi ile Oyun Oynuyorum
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 10-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı katılımcılara yeni gelişen teknolojilerden olan Leap Motion’u tanıtmak
  • Etkinliğin Konusu:STEM uygulamaları için leap motion kullanımı
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Leap Motion(5 Tane) , Bilgisayar (4 Tane) , Projeksiyon(1 Tane) , Projeksiyon Perdesi (4 Tane)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamalarını yapabilecekleri leap motion setini tanıyacak olup bu teknoloji sayesinde neler yapabileceğini bu atölyede öğreneceklerdir. El hareketleriyle kontrol edebilecekleri ürün ve özelliklerini tanıyarak oyun , animasyon ve elektronik devrelere bunların aktarımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Leap motion teknolojisi sayesinde kişiler klavye ve Mouse olmadan bilgisayarını uzaktan yönetebilmekte ve uygulamaları bu şekilde kontrol edebilmektedir. Günümüzde elektronik programlama da en çok kullanılan yapılardan olan arduino gibi yapılarla da kullanılabilen bu yapı sayesinde öğrenciler projelerine entegre edebileceği bir yapı öğrenmiş olacaklar. Farklı fikirlerine bu teknolojiyi dahil etme olanağına sahip olacaklardır. Beraberinde gelen uygulamaları ilk başta kullanacak olan öğrenciler satranç , küp yakalama oyunu gibi oyunlarla eğlenceli öğrenmeyi gerçekleştirecek , leap motionun nasıl bağlanıp kullanıldığını öğrendikten sonra kendi yapılarını oluşturup kodlayıp leap motionla yöneteceklerdir. Öğrencilerde bu yapı ile farklı bir ufuk açılacaktır.

5-Elektroniği Çıtçıtla

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Elekroniği Çıtçıtla
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 7-14 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı katılımcılara elektronik yapıları kolay bir şekilde oluşturmalarını sağlamak.
  • Etkinliğin Konusu:STEM uygulamaları için uygun olan setler yardımıyla elektronik  tasarım
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Elektronik Eğitim Kiti (Çıtçıtlı)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamalarını yapabilecekleri elektronik set yardımıyla hayallerindeki devrelerini tasarlayabilecekler. Burada amaç herhangi bir ders materyali oluşturmanın yanı sıra , günlük hayatta karşılaştıkları bir sorunun çözümü veya hayata geçirebilecekleri bir devrenin tasarımını yapabilecekler. Farklı devre elemanları sayesinde birden fazla kombinasyonla istedikleri devreyi oluşturabilecek olan öğrencilerimiz sonrasında yapmış oldukları devreleri diğer arkadaşlarına sunarak onlarında bilgilenmelerini sağlayacaklardır. Daha önce herhangi bir elektronik yapı görmemiş bir öğrencinin bile kolay bir şekilde devre yapabileceğine inanması gizil amaçlarımızdandır. Ekip çalışması ile de yapılabilecek bu atölye çalışmasını katılımcılar dilerlerse kendileri de gerçekleştirebileceklerdir. Elektronik devre ekipmanlarının neredeyse tamamını tanıyabilecek olan öğrenciler bu sayede kendilerinin günlük hayatta karşılaşabileceği sorunlara da çözüm üretmiş olacaklardır. STEM bilindiği gibi günümüzde hayta geçirilen en büyük eğitim yatırımlarından biridir.Katılımcıların eğitim uygulamalarını yapabileceklerini ve deneylerini elektronik deney setleriyle de yapabileceklerini görmeleri için bu atölye çalışması farklı bir ufuk açacaktır.

6-Emrin Başım Üstüne

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Emrin Başım Üstüne
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 7-10 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilere kodlama mantığını kavratacak olan Matatalab ile ilgili etkinlikler oluşturmak
  • Etkinliğin Konusu: STEM Mantığında Problem Çözmek Amacıyla Matatalab Kullanımı
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Matatalab (10 Tane)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamalarını yapabilecekleri ve kodlama mantığını anlayabilecekleri bir set olan Matatalab ile etkinlikler yapacaklardır. Matatalab kendisine merkez tabladan verilen komutları hedefe ulaşacak şekilde uygulayan bir kodlama eğitimi mini robotudur. Bu küçük robot ile öğrenciler kod bloklarını öğrenecekler, bunların dizilimi hakkında bilgi sahibi olacaklar , problem çözmeye yönelik kodlar kullanmayı öğrenecekler ve bu kodlarını çalıştırma konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler platformdaki hedeflere ulaşabilecekleri en kısa yolu kendileri belirleyecek olup buradaki hedefleri isterlerse değiştirebilirler. Bu sayede farklı algoritmalar oluşturmayı öğrenmiş olacaklardır. Aynı zamanda yarışma mantığında diğer arkadaşlarıyla aynı hedefe gidecek olan en az kod blolarını kullanarak hedefe varmak amacıyla yarışacaklardır.

7-Farkım Şeklimde

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Farkım Şeklimde
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 10-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı katılımcılara makeblock neuron setleriyle kendi tasarımlarını oluşturmaları sağlanacaktır.
  • Etkinliğin Konusu: Makeblock Neuron Setleriyle Etkinlikler Oluşturma
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Mekablock Neuron Set(20 Tane)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamalarını yapabilecekleri yapı setleri yardımıyla hayallerindeki ürünleri tasarlayabilecekler.Burada amaç herhangi bir ders materyali oluşturmanın yanı sıra , günlük hayatta karşılaştıkları bir sorunun çözümü veya hayata geçirebilecekleri bir projenin tasarımını yapabilecekler.Burada birden fazla setin bulunması disiplinlerarası geçiş yapmak için bir fırsat sunabilmektedir. Ekip çalışması ile de yapılabilecek bu atölye çalışmasını katılımcılar dilerlerse kendileri de gerçekleştirebileceklerdir.Makeblock Neuron Set sayesinde basit düzeyde elektronik devre yapılarını keşfedecek olan öğrenciler kodlanabilir yapılar hakkında da bilgi sahibi olacaklardır.STEM bilindiği gibi günümüzde hayta geçirilen en büyük eğitim yatırımlarından biridir.Katılımcıların eğitim uygulamalarını yapabileceklerini ve deneylerini yapı setleriyle de yapabileceklerini görmeleri için bu atölye çalışması farklı bir ufuk açacaktır.

8-Grubuna Güven

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Grubuna Güven
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 10-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı katılımcılara grup olarak etkinlik yapma imkanı sağlamaktır.
  • Etkinliğin Konusu:STEM eğitiminde önemli bir yere sahip olan grup etkinliği
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Grup Etkinliği Materyalleri (Kumaş , Su Makarnası , Top , Pet Bardaklar , Lastik)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamaları için en önemli yapılardan bir tanesi olan grup etkinliği yapabilecekleri bir atölyedir. Bu atölyede iki farklı grup aynı etkinlik için yarışacaklardır. Etkinliğin içeriğinde ise bir kumaş içerisinde yapılan labirent düzeneğinde topu hedef noktasına varmasını sağlamaktır. Farklı bir etkinlikte ise öğrencilerin birden fazla bardağı el göz koordinasyon becerileri sayesinde aynı sıra ve yapıda başka bir tarafa sıralamayı kapsamaktadır. Farklı kişilerin aynı gruba dahil olmasıyla grup içi çalışma , bir başka kişiyle dayanışmada bulunma , başka bir kişinin eksiklerini giderme gibi öğrencilerin bu yönlerini geliştirmeye yönelik bir etkinliktir.

9-Hareket Algoritmalarım

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Hareket Algoritmalarım
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 7-10 Yaş
  •    Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilere algoritma mantığı ile robotu kodlamayı öğretmek
  • Etkinliğin Konusu:STEM uygulamaları için algoritma mantığı ile robot etkinliği
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Bee-Bot (10 Tane) , Bee-Bot Halıları(10 Adet)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar kodlama robotik kitlerinden en basit olanları bu etkinlikte tanıyacaktır. Bee-Bot sayesinde üzerindeki düğmeler ile kolay bir şekilde kodlama mantığını yani algoritmasını gerçekleştirecektir. 10 farklı algoritma halısı sayesinde birden çok uygulama yapma imkanına sahip olacak öğrenciler kendilerini hedefe ulaştıracak en kısa yolu belirleyecek olup problem çözme ve adımlarını uygulamaya dökme imkanı olacaktır. Öğrenciler bir probleme nasıl yaklaşacakları , adım adım çözme işlemlerini nasıl uygulayacakları ve bu çözümleri robota nasıl aktaracakları ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır.  Algoritma kavramı ve bunların uygulanışı hakkında bilgi sahibi olan öğrenciler ilerleyen aşamalarda kendi robotlarını programlamaya elektronik programlama ve bilgisayar programlamaya olan ilgi ve istekleri artacaktır.

  10-Kağıttan Devre Yapıyorum

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Kağıttan Devre Yapıyorum
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 7-14 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilere elektrik devresi yapımının basit düzeyde oluşturulabileceğini göstermek.
  • Etkinliğin Konusu: Tasarımları öğrencilere ait devrelerin basit bir şekilde oluşturulması
  •  Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:Aliminyum Folyo , A4 Kağıdı , Pil(Pil 2032) , Led, Makas, Eva Kağıdı
  • Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

               Katılımcılar bir devrenin breadboard veya plaket vs. olmadan basit bir şekilde kağıt üzerinde dizayn edilip oluşturulduğunu görebilme imkanına sahip olacaklar.Kendi devrelerini oluşturma ve devre elemanlarını istediği gibi yerleştirme yaparak elektronik bir devrenin tasarımını oluşturacaklar.Aliminyum folyo ile devre iletkenliğini sağlayacak olan öğrenciler kağıtta belirlediği yollara eklediği devre elemanlarını yerleştirerek çalıştıracaklardır. Öğrenciler devre elemanlarını ellerine alıp inceleme imkanı bulacakları gibi bir devre yapımının aslında basit bir şekilde olduğunu ve fen bilgisi derslerinde görmüş oldukları elektrik ve elektronik malzemelerin aslında tehlikeli olmadığını kendilerinin de bunları kullanabileceğinin farkında olacaklardır. Öğrenciler isterlerse kendi tasarımlarını arka planda devreleri olacak şekilde üzerine oluşturarak görsel olarak yapmış oldukları ürünleri sergileyebileceklerdir. Lehimleme yapısından da bahsedilecek olan eğitimde lehim yapmadan bir devrenin çalıştırılabileceğinin farkında olması sağlanacaktır.

 11-Kendi Elektriğimi Üretiyorum

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI

  • Etkinliğin Adı: Kendi Elektriğimi Üretiyorum
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 11-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilerin alternatif enerji kaynaklarını tanımalarını sağlamak.
  • Etkinliğin Konusu: Öğrencilerin pil kullanmadan kendi elektrik enerjilerini üretebilecekleri bir sistem oluşturulması
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Fischertechnik Enerji Seti (10 Tane) , Fischertechnik Enerji Eklenti Setleri , Solar Setler

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamalarını yapabilecekleri ve alternatif enerji kaynakları ile doğayı kirletmeyi engelleyecek fikirler üretmeleri , bunları uygulamaya dökecek çizimler geliştirmeleri bunun sonucunda da kendi ürünlerini gerçekleştirebilmeleri atölyenin amacıdır. Öğrenciler farklı enerji kaynaklarını öncelikle tanıyacaklar , sonra bu kaynakların kullanımını öğrenecekler , kendi projelerini oluşturacaklar ve alternatif enerji kaynaklarını bu projede kullanacaklar. Böylelikle doğanın yapısını korumasına katkı sağlayacakları gibi bundan sonra yapacakları projeler içinde pil yerine farklı kaynakları da kullanabileceğini öğrenmiş olacak kendilerine farklı bir ufuk açmış olacaklar.

12-Kendi Oyunumu Çiziyorum

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Kendi Oyunumu Çiziyorum
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 7-10 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrenciler oyun yapımı hakkında bilgi vermektir , kendi tasarımlarını yaptırmak ve farklı bir oyun tasarımı yaptırmak.
  • Etkinliğin Konusu: Tablet uygulaması ile canlandırabileceği bir oyunu kağıda çizdirmek ve onu canlandırmak bu şekilde oynamasını sağlamak.
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler: 200 Adet Keçeli Kalem(Kırmızı , Yeşil , Mavi , Siyah)
  • Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Bu atölye uygulaması ile öğrenciler akıllı cihazınız yoluyla kendi yarattığınız parkurda oyun oynayabilme olanağı sağlayacaktır.. Sadece eğlence için kullanabilecek olmasının yanı sıra ders etkinlikleri de yapılcaktır.Tek ihtiyacınız; dört renkte kalem (kırmızı, mavi, yeşil, siyah), akıllı bir cihaz ve beyaz bir kağıt. Gerisi hayal gücünüze kalmış.

        Öncelikle Appstore veya Playstore’dan uygulamayı ücretsiz olarak tabletimize indireceğiz. Daha sonra bir A4 kağıdı ile kırmızı, mavi, yeşil, siyah renklerdeki boya kalemleri ile kağıdımıza hayal ettiğimiz bir oyunu kağıda çiziyoruz. Bu aşamada A4 kağıdına parkuru çizerken renk kullanımında öğrencilerimizin dikkat etmesini sağlayacağız çünkü her renk farklı bir zemin oluşturacaktır. Oyunun amacının mavi cisimleri kırmızı yüzeyler yoluyla yok etmek olduğu öğrencilere hatırlatılarak oyunu başarıyla tamamlamak için parkurun ana hatlarını (düz yürüme, koşma vs.) siyah kalemle çizdirilecek, yeşil kalemi zıplamak istediğiniz yerlerde, kırmızı kalemi ise tehlikeli bölümlerde kullandırılacak. Çizim bittiğinde uygulamaya girerek, “oyun yarat” kısmını seçilerek öğrencilere kendi yapmış olduğu oyunu oynatma imkanı verilecek olup arkadaşlarına da bu uygulamaları oynatma imkanına sahiptir.

Öğrencilerimize derslerinde öğrendiklerini bu oyun sayesinde uygulama imkanı da verilecektir. Örneğin, “Matematik’te cetvel kullanımı, uzunluk ölçüleri, geometrik cisimler ya da Hayat Bilgisi’nde kroki çizimi gibi konularda kullanılarak öğrenmiş oldukları konuları kavramaları sağlanacaktır.

13-Legolu Hava Aracı

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Legolu Hava Aracı
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 10-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilere kendi dronelarını tasarlatmaktır.
  • Etkinliğin Konusu: Öğrencilerin İHA’ların ve SİHA’ların yapıları hakkında bilgi vermek
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Lego Drone Seti(10 Adet)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar İnsansız hava araçlarının ve silahlı insansız hava araçlarının yapılarını bu atölyede basit düzeyde kendilerine göre tasarlayarak oluşturacaklardır. Lego mantığıyla kendi dronelarını oluşturacak olan öğrenciler aynı zamanda kısa mesafede bu dronelarını uçurma imkanına sahip olacaklardır. Drone uçuş eğitimi de verilecek olan öğrenciler drone nasıl kaldırılır , nasıl hareket manevrası yapılır ve güvenli bir şekilde nasıl indirilir bunu detaylı bir şekilde öğrenecek olup drone çalışma mekanizmalarını da inceleyeceklerdir. Günümüzün en gelişmiş teknolojilerinden olan drone öğrencilerin en çok ilgi duyduğu fakat pek fazla bilgi sahibi olmaması öğrencilerimizin bu atölyeye olan ilgilerinin artmasına sebep olacaktır.

14-Lehimle Tanışıyorum

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: Lehimleme
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 10-18 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı öğrencilere elektronik bir devrede lehim yapma deneyimi sunmak.
  • Etkinliğin Konusu: Öğrencilerin el becerilerini geliştirerek düzgün bir lehim yapabilmesini sağlamak.
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Lehim , Havya Setleri , Delikli Plaket , Jumper Kabloları , Elektronik devre elemanları

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Öğrencilerin elektrik devrelerini oluşturma yapılarını öğrendikten sonraki adımları bu devre elemanlarını yerleştirmek ve bağlantılarını yapmaktır. Öğrencileri bu bağlantıları yaparken neler kullanması gerektiğini ve nasıl yapacakları noktasında bu atölyede etkinlik oluşturacaklardır. Hazır bir devreyi veya bir yapıyı lehimleyerek çalışır hale getirecekler. Böylelikle ince bir işçiliğin nasıl yapılabileceğini , lehim teli ve havya kullanımı ve elde tutulmasını öğrenecek olan öğrenciler dilerlerse kendi devrelerini oluşturarak bunları lehimleme imkanı bulacaktır. Çalışan halini arkadaşlarına sunacak olan öğrenciler akran öğrenmesi sağlamış olacaklardır.

15-MBot İle Maç Zamanı

ETKİNLİK KONULARI VE KAPSAMI          

  • Etkinliğin Adı: MBot ile maç keyfi
  • Hedef Kitle Yaş Grubu: 7-14 yaş
  • Etkinliğin Amacı: Bu etkinliğin amacı katılımcılara mbot yapı setleriyle yaptıkları robotları maç yaptırma imkanı sağlıyoruz.
  • Etkinliğin Konusu:Kendi MBot setini kurarak bireysel veya takım halinde maç
  • Kullanılacak Teçhizat ve Malzemeler:

Oyun Sahası (Strafor veya Kapron/Depron Malzemeden Yapılmış olacak) , MBot(20 Tane)

Küçük MasaTopu(50 Tane) , MBot Geliştirme Seti(20 Tane) , Tablet(6 Adet)

Ayrıntılı Etkinlik Planı (Etkinliğin nasıl gerçekleştirileceği, ayrıntılı süreç ve uygulama planı vb.):

Katılımcılar STEM uygulamalarını yapabilecekleri yapı seti olan MBot ile öncelikle robotlarını gerçekleştirecek kendi tasarımlarını da göz önünde bulundararak çalışır hale getireceklerdir. Sonrasında kendisine ait pinpon topu ile antrenman gerçekleştirerek tablet yardımıyla mbot’unu kontrol etmeyi öğrenecek olup , sonrasında rakiplerine hazır hissettiğinde bireysel veya bir takıma dahil olarak maça başlayacaklar.3 Gol atan tarafın maçı kazandığı , bir adet rehber öğretmenin hakemlik yapacağı maç sonunda öğrenciler hem mbot’u uzaktan kontrol edebilmeyi , hem bir yarışma içerisinde robotunu yarıştırmayı , hem robotunun eksiklerini tespit edebilmeyi öğrenecektir. Kazanan tarafa 3D yazıcıdan çıkmış olan mini kupalar hediye edilecektir. Böylelikle öğrencilerin bu tür uygulamalara teşviki sağlanacaktır.

Facebook Yorumları
Abdurrahim Sargın hakkında 20 makale
Bilgisayar Sistemleri Öğretmeni / Bilgisayar Mühendisi Öğretmen olarak görev yapmaktayım. Yüksek Lisans Bilişim Teknolojileri Mühendisliği / Endüstri Mühendisliği eğitimlerimi tamamlamaktayım.

İlk yorum yapan olun

Yorumunuz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.