Bir tava, büyük piyano ve bir bilgisayarın ortak noktası nedir? Elbette hepsi de bir takım araçlar. Boş durup, sadece yer kaplıyorlar. Ancak Julia Child’ın veya Wolfgang Puck’un elindeki bir tava, lezzetli yemekler için bir araç haline gelir. Rachmaninoff ya da Elton John tarafından çalınan bir piyano, güzel müzik sunabilir. Siz ve öğrencilerinizin elindeki bir bilgisayar maceralarına ve öğrenme fırsatlarına daha önce hiç olmadığı kadar yol açabilir.
Bir mobil cihaz kullanarak, arttırılmış gerçeklik (AR), bilgisayar tarafından üretilen görüntüleri, videoları ve canlandırmayı gerçek dünyaya yerleştirir. AR’yi müfredat geliştirmeye ve yaratıcılığa ilham veren başka bir araç olarak düşünmek ilgi çekici olabilir. Mobil cihazınızı, o zaman hayat bulan bir nesneye işaret etmek düpedüz büyüleyici olabilir. Ancak, AR eğitim açısından güzel bir dersi desteklemiyorsa ya da genç öğrencilerin kendi özgün düşüncelerini ortaya koymayı sağlamıyorsa, o zaman eğitsel anlamda ilgi çekiciliğini yitirir.
AR’ı sınıflara dahil etmek için birçok neden var. AR’ın farkına varıldığı gibi, tüm konu alanlarında ve tüm sınıf seviyelerinde daha fazla içerik geliştirilmektedir. NASA ve National Geographic gibi büyük organizasyonlar, zaten belgelenmiş keşifler ve düşünce ortaya koymayı sağlayan faaliyetleri ile zaten sağlam eğitim kaynaklarına değer katmaktadırlar. Ayrıca öğretmenler ve öğrenciler, kendi özelleştirilmiş auralarını oluşturmak için kullanımı kolay kameralar ve uygulamalarından yararlanmaktadır.
Bir aura, bir tetikleyici ve bir kaplamadan oluşur. Tetikleyici, mobil cihazınızın işaret ettiği şeydir. İki boyutlu bir resim veya üç boyutlu bir nesne olabilir. Bir yer paylaşımı, cihazınız tetikleyici olduğunda işaretlenmiş bir video, hareketsiz görüntü, metin veya animasyon olabilir. Birçok insan, AR’ın ne olduğundan tam olarak emin değilken, Pokemon Go’nun bir örnek olduğunun söylenmesiyle aydınlandı.
Her ne kadar AR bir süredir gelmiş olsa da 2017, umut verici içeriğin sınıflarda olasılıklar konusunda farkındalık yaratacağı yıl olabilir. The International Business Times gazetesinde “Teknolojideki en büyük şey: neden arttırılmış gerçeklik 2017’ye hakim olacak,” diye ekleyen David Gilbert, AR’ın günlük görevleri geliştireceğine ve kod öğrenmeyi öğrenmek gibi etkinliklerde öğrencilere yardımcı olacağına dair kanıtlar sunmaktadır.
Aşağıdaki örnekler, dünyayı öğrenme şeklimizi etkileyecek üç AR çabasını göstermektedir.
Şirket Destekli STEM Girişimi
Birçok büyük organizasyon, oyunların ve eğlencenin ötesine geçen AR uygulamalarının geliştirilmesine kaynak ayırmaktadır. Ocak ayında New York Times, Apple ve Google Play mağazalarında ücretsiz olan yeni App T Brand Studio AR’yi duyurdu.
Outthink Hidden, 1960’larda NASA’da çalışan Afrikalı Amerikalı kadınlar hakkında “Gizli Figürler” adlı filmden esinlenilmiş ancak geniş kapsamlı “STEM alanlarında yenilikçi kahramanlar” adlı geniş bir koleksiyona sahiptir.
Buna bir örnek, görme engelli kişiye matematik alanına katılmanın bir yolunu vermek için Braille tabanlı bir sayısal yazı sistemi geliştiren kör bir matematikçi olan İbrahim Nemeth’tir. İddia, “teknolojinin ilk günlerinden kaçan kahramanların yarının STEM liderlerine ilham kaynağı olması.” Uygulamayı indirin, ardından fotoğrafları, video ve ses içeriklerini ortaya çıkarmak için IBM.com/hiddenfigures adresini ziyaret edin. Ayrıca, Amerika Birleşik Devletleri çevresindeki 150’den fazla heykel, anıt ve coğrafi bölgeyi ziyaret edebilir ve onur duydukları kişileri öğrenebilirsiniz.
Deneyimsel Öğrenmeyi Edebiyata Eklemek İçin Bir Yol
Sert ya da yumuşak kapaklı sayfalar içeren geleneksel kitaplar, hikayeyle ilgili deneyimler üreten hedef görüntüleri içerebilir. William Joyce’nun Morris Lessmore adlı fantastik Uçan Kitapları bir kitap olarak başladı, bir Akademi Ödülü kazanan kısa film ve özgür bir uygulama ile büyüleyici, aksiyon dolu görüntüler, animasyon ve ses efektleriyle sayfayı patlattı. Kitapları seven bir adamın hikayesi ve onu seven kitaplar. Hikayeye giden yolda pek çok varyasyon ile deneyim, birden fazla öğrenme stiline hitap edecek ve umarım genç okuyucuları ikna edebilir ve kendi okuyucu sevgisini teşvik ederek meşgul edecektir.
Daha büyük çocuklar ve yetişkinler için, Ruth Ozeki’nin Zaman Olarak İnsanın Gerçeği İçin Bir Masal gibi en çok satanlar, yenilikçi kitap römorkları ve yazar yorumları gibi ortam zenginliği geliştirmeler sunmaktadır. Aralık 2016 tarihli bir makalede, çağdaş bir edebiyat bilimcisi Christian Howard, “deneysel yayın açısından öncü bir çalışma” olarak nitelendirdiği şeyleri tanımlamak için “melez edebiyat” terimini kullandı. Time Being’in kitabı kapağında yer alan bir hikaye etkileşimli , Blippar AR uygulamasıyla 15 saniyelik animasyona dönüştürüldü. Diğer yazarlar ve yayıncılar, daha genç, teknolojiye duyarlı okuyuculara hitap etmek için AR özellikleri ekliyor.
Arttırılmış Gerçeklik ile Bilimsel Kavramları Keşfetmek
Daqri’nin Human Body (İnsan Vücudu) ve The Heart (Kalp) uygulamaları, basılı siyah-beyaz boyama kitabı türündeki belgeleri hareketli anatomi gösterilerine dönüştürür. Dolaşım, lenfatik ve iskelet sistemlerini keşfedebilirsiniz. Kalp atışını göreceksiniz ve duyacaksınız ve damarlar, sağ ve sol atriyum, ventrikül ve valfler de dahil olmak üzere birtakım kelimeleri tıklayabilirsiniz ve ısı bölümleri vurgulanacaktır.
Elements (Elementler) ile, küplere katlanmış başka bir Daqri ürünü, siyah beyaz çıktılar 26 öğeyi temsil eder. AR uygulaması ile incelenen “CU” bakır olur ve “AU” parlak bir altın küp haline gelir. Elementler kimyasal tepkimeler oluşturmak için birlikte itilebilir. Öğrenciler kimyasal tepkileri yaratmak için önceki bilgileri ve bazı deneme yanılma yöntemlerini kullanır ve çabaları canlı ve renkli tepkilerle sonuçlanır. Hidrojen ve oksijen su haline gelir ve klor ve sodyum, sodyum klorür veya tuz haline dönüşür.
Bilimsel deneylerin genellikle sınıflarda gerçekleştirilmesi çok tehlikeli veya zordur. IScience: Elementler, Kuvvetler ve Patlayıcı Deneyler! Carlton Books’tan bir serinin parçası ve AR için tetikleyici fotoğraflar, diyagramlar ve resimlerle geleneksel kitapları hayata geçirmenin başka bir örneğidir. Ses dalgaları, yerçekimi, nükleer fisyon ve tepkimeye girenler gibi bilimsel ilkeleri kapsar. AR uygulamasıyla bir avuç içinden atomu bölebilir veya gerçekçi animasyon ve ses efektleri ile birlikte statik elektriği deneyebilirsiniz.
AR ve Çocukların Öğrenmesi
Bu yeni gerçekler büyüleyip ilgisi çekerken, beraberinde bazı soruları da getiriyor. Hiper gerçeklik öğrencinin öğrenmesini nasıl etkiliyor? Yaratıcılığı engelleyecek mi yoksa ilham kaynağı mı olacak? Bazı AR uygulamaları yalnızca içeriği farklı bir biçimde görüntülerken diğer AR uygulamaları, bir sınıfta aksi takdirde mümkün olmayacak sağlam, etkileşimli ve gerçekçi deneyimler sunar. Herhangi bir teknolojide olduğu gibi, öğretmenler öğrencileri ile en iyi neyin işe yarayacağına karar vermelidir. Birçok öğretmen, öğrencilerinin gözündeki heyecanı, öğrenciler kitapları canlandırıp, ilham veren insanları bir araya getirirken, atomları bölerken ve hayal gücünün gelişmesine katkı sağlarken görmüş.
Yazının orjinali için tıklayınız