Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Eğitimi

Çağımızın bir gerekliliği olarak doğal bir şekilde oluşan ders, eğitim – öğretim içinde büyük bir öneme sahiptir.Öğrencileri diğer derslerde öğrendikleri bilgileri günlük hayatta veya sanal ortamlarda kullanma imkanı vermesinin yanı sıra öğrencilerin bilinçli birer teknoloji kullanıcısı haline gelmesi noktasında katkı sunmaktadır.Ülkemizde henüz yeterince ilgi ve destek görememesine rağmen veya bazı alanların teoriden öteye geçememesine rağmen yurtdışında sanki bir dil öğretimi veya özel dersi alınan bir alanmışcasına ilgi görmektedir. Piano, Güzel Sanatlar, Diksiyon gibi öğrencilerin hem sosyalleşmelerine katkı sunan hem de dünya genelinde kanıtlanmış eğitimler gibi yazılım,kodlama ve algoritma geliştirme eğitimleri öğrencilerin ve yetiştiricilerin dünya görüşlerini ilerletmektedir.

Ders içeriği olarak temel bilgisayar kullanımını kapsayan yapıları içermesinin yakınan eğiticiler gelişen teknolojiyi öğrencilere takip ettiremediğinden şikayetçi olmaktadır. Haklı da bir şikayet.. Çünkü öğrenciler bu temel becerileri okul öncesinden itibaren almış olsaydı ilerleyen yıllarda diğer bilgisayar becerilerine de sahip olacaklardı. Kodlama-Robotik eğitimi ile öğrenciler STEM yaklaşımıyla beraber tüketen değil üreten bireyler olarak yetişecek ve özgün ürünlerle ülkemizin gelişmesine katkı sunacaklardır.

Öncü projelerden olan Kod Adı 2023, Minik Parmaklar Programlıyor gibi yapılar sayesinde öğrenciler kodlama, algoritma geliştirme ve robotikle tanışmaktadır. Fakat bu belli öğrencilere hitap ettiğinden dolayı ülke geneline yansımasının arttırılması gerekir. Bunun için eğitmenler arttırılmalı ve hatta eğitimler denetlenerek düzenli, sistematik bir şekilde tüm öğrencilerle buluşmalıdır.

Bizler öğrencilerimize kodlama eğitimi verirken aynı zamanda kodlama eğitimi verilebilecek platformlarda geliştirmeliyiz. Çünkü geliştirilmiş derleyicilerin bir çoğu başka dillerde olması nedeniyle öğrenciler anlayamamakta ve biz öğreticilerin yükünü arttırmaktadır.

Kodlama-Robotik Anlamda Öğrencilerimize sunabileceğimiz uygulamalar aşağıda verilmiştir;

  1. Lightbot , Robotizen , BitByBit , Kodlamasal , Daisy The Dinasour … Applicationlar
  2. Scratch , Code.org , Codemonkey , Bee-Bot , Cargo-Bot , CodeCombat , Codeacademy , Kodable , Tynker , TinyTap Kodlama eğitimi
  3. 3DC veya Tinker Cad ile 3D Tasarım
  4. Arduino İDE , S4A , Ardublock ve Snap4Arduino ile Arduino Programlama
  5. Kahoot ve Plickers ile Sınav Yapımı
  6. ScratchX ile 3D Uygulama Geliştirme
  7. Fischertechnik Designer , RoboPro , RoboPro Light
  8. Lego WeDo , Lego Mindstorms EV3
  9. BlockCad ile Lego Tasarımlar
  10. GIMP , Inkspace , Paint.Net , Photoshop ile resim düzenleme
  11. MIT App İnventor , COMO ile Android Programlama
  12. Pyhton
  13. Rasperry Pi
  14. logomakr.com , Voki , Pizap , StupeFlix , ActionBound gibi Web 2.0 Araçları
  15. Kodu Game Lab, StartLogoTNG Oyun Programlama
Bu uygulamalar araştırmalar sonucu öğrencilerin becerilerine uygun olduğu tespit edilmiş olup kullanışlılık yönünden de öğreticilere büyük avantaj sağlamaktadır.
Facebook Yorumları
Abdurrahim Sargın
Abdurrahim Sargın hakkında 15 makale
Bilgisayar Sistemleri Öğretmeni / Bilgisayar Mühendisi Öğretmen olarak görev yapmaktayım. Yüksek Lisans Bilişim Teknolojileri Mühendisliği / Endüstri Mühendisliği eğitimlerimi tamamlamaktayım.

İlk yorum yapan olun

Yorumunuz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.